Λειτουργία καταστημάτων Automotivo τον Αύγουστο 2017
6 Αυγούστου 2017
SsangYong
Η Automotivo με τη SsangYong στην «Αυτοκίνηση Fisikon 2017»
13 Νοεμβρίου 2017

Το Autotriti δοκίμασε το νέο SangYong TIVOLI

Το Autotriti δοκίμασε το νέο SangYong TIVOLI με κινητήρα diesel 1.600 λίτρων και 115 ίππων. Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε είναι το εξής:

Το SsangYong Tivoli με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων καταφέρνει να σταθεί επάξια απέναντι στον έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Όπλο του σε αυτή τη μάχη ο «ευρωπαϊκός» αέρας στη σχεδίασή του, η καλή ποιότητα κατασκευής, ο αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας του, καθώς και η ανταγωνιστική του τιμή, συγκριτικά με τον εξοπλισμό που διαθέτει. Παράλληλα το Tivoli γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό χάρη στην προσφορά της SsangYong με 5 χρόνια δωρεάν εγγύηση, service και οδική βοήθεια.

 Διαβάστε παρακάτω όλο το άρθρο του Autotriti.

Δοκιμή: SsangYong Tivoli 1,6 λτ. με 115 PS

Δοκιμάζουμε το νέο SsangYong Tivoli, που ήρθε για να μείνει στα μικρομεσαία crossover. Δείτε τώρα, πως είναι εντός και εκτός δρόμου, πως είναι εσωτερικά και σε χώρους, πόσο κάνει και πόσο καίει.

What is new

– Με κινητήρα diesel 1,6 λίτρων
– 115 άλογα και 300 Nm ροπή

– Μέση κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ.

– Διαθέσιμο από 19.140 ευρώ

Το Tivoli είναι το μοντέλο με το οποίο η SsangYong δείχνει το νέο της και πιο ευρωπαϊκό πρόσωπο. Μάλιστα, «παίζει» σε μια κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό, αυτή των μικρών crossover, η οποία είναι (μαζί με τα υπόλοιπα SUVs) η δημοφιλέστερη σε πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Για να μπορέσει, λοιπόν, να είναι ανταγωνιστικό απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα, η SsangYong φρόντισε για το ΜΥ 2017 να το εφοδιάσει αφενός με στοιχεία ικανά να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες του αγοραστικού κοινού, αφετέρου με πλούσιες τεχνολογίες που καθιστούν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη και ασφαλή από ποτέ. Μεταξύ αυτών είναι το σύστημα Προειδοποίησης για Επικείμενη Εμπρόσθια Σύγκρουση, το σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος, το σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, η αυτόματη Απ-Ενεργοποίηση Προβολέων Υψηλής Δέσμης, και το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας.

Στην προκειμένη περίπτωση τώρα, δοκιμάζουμε τα παραπάνω με τον 1,6 diesel κινητήρα κάτω από το καπό, ο οποίος εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις και οικονομία, αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα λύση για όσους κάνουν πάνω από 20.000 χλμ. το χρόνο και ταξιδεύουν συχνά.

Με τιμή από 19.140 ευρώ

Οι diesel εκδόσεις του Tivoli είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με έναν κινητήρα 1.600 κυβικών απόδοσης 115 ίππων και έρχονται με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση που μεταδίδεται στους μπροστινούς ή στους τέσσερις τροχούς. Οι τιμές των δικίνητων εκδόσεων ξεκινούν από τα 19.140 ευρώ (23.940 το 4×4) στην έκδοση βασικού εξοπλισμού Base, ενώ η ανώτατη έκδοση DLX 2Tone της δοκιμής μας είναι διαθέσιμη από 25.340 ευρώ. Δεδομένης της συνολικής εικόνας του μοντέλου, αλλά και του προηγμένου εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας με τον οποίο συνδυάζεται και αναφέραμε πιο πάνω, η τιμή κρίνεται άκρως ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία με κάθε αγορά προσφέρει δωρεάν 5 χρόνια εγγύηση, service (για περιορισμένο αριθμό) και οδική βοήθεια, ενώ -το σημαντικότερο που ανεβάζει την αξία του- με εγγυημένη τιμή επαναγοράς έως και 55 μήνες από την αγορά του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μάρκα SSANGYONG
Μοντέλο TIVOLI
Version 1.6 DSL
Πόρτες 5
Κυβισμός 1597
Κατηγορία ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ
Τιμή 19 140
Τιμή με έκπτωση 19 140

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.)

Μήκος 4202
Πλάτος 1798
Υψος 1590
Μεταξόνιο 2600
Δοχείο καυσίμων (λτ.) 47
Απόσταση απο το έδαφος 167

ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ)

Καθαρό 1355

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ)

Κυβικά εκατοστά 1597
Μέγιστη ισχύς (ps) 115
Στροφές μέγιστης ισχύος 3400
Μέγιστη ροπή (nm) 300
Στροφές μέγιστης ροπής 1500
Κύλινδροι – διάταξη 4
Βαλβίδες ανα κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι – θέση 2E
Τροφοδοσία ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος ΕΜΠΡΟΣ
Κιβώτιο ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ
Αριθμός σχέσεων 6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός ΜΑΚ ΦΕΡΣΟΝ
Πίσω ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΦΡΕΝΑ

Βοήθεια εκκίνησης   √

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ (ECE) (ΛΤ../100 KΛΤ.)

Νόρμα eu EU6
Μέση (λτ./100 χμ) 4,3
Co2 (γρ./χμ) 109

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω.) 175

ΕΓΓΥΗΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ (ΕΤΗ) – SERVICE

Μηχανικά μέρη 5
Διάτρηση από σκουριά 6
Χρώμα 5

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Esc / Esp  √
Αερόσακος οδηγού 1
Αερόσακος συνοδηγού 1
Αερόσακοι πλευρικοί 2
Αερόσακοι κεφαλης 2
Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης   √
Isofix   √
Συναγερμός   √

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΕΣΗΣ

Air Condition   √
Κλιματισμός OXI
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός   √
Ηλεκτρικά παράθυρα πίσω   √
Ηλεκτρικοί καθρέφτες   √
Θερμαινόμενοι καθρέφτες   √
Κεντρικό κλείδωμα   √
Προβολείς ομίχλης OX
Ενδειξη εξωτ. θερμοκρασίας   √
Αισθητήρες παρκαρίσματος   √
Αισθητήρας βροχής OXI
Ρύθμιση τιμονιού   √
Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών   √
Cruise Control   √
Ηχοσύστημα   √
Πολυρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού   √
Διαιρούμενο πίσω κάθισμα   √
Δερμάτινες επενδύσεις OXI
Ζάντες ελαφρού κράματος   √
Ηλιοροφή OXI
Μεταλλικό χρώμα 500
Navigator OXI

Κινητήρας: Αποδοτικός και οικονομικός

Η ονομαστική απόδοση του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα βρίσκεται στους 115 ίππους στις 3.400-4.000 στροφές και η ροπή του ανεβαίνει στο πολύ καλό νούμερο των 300 Nm μεταξύ 1.500 και 2.500 στροφών, με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 109 γρ./χλμ. Στη δοκιμή μας συνδυάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων -υπάρχει και αυτόματο 6 σχέσεων- το οποίο θα θέλαμε να είχε πιο ακριβή επιλογέα στις αλλαγές. Στην πράξη, ο νέος κινητήρας εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ροπή για να κινήσει με άνεση το Tivoli εντός και εκτός πόλης, όντας ιδιαίτερα ελαστικός και με πολύ γραμμική λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα. Παράλληλα, αποδεικνύεται και αρκετά πολιτισμένος, με χαμηλό θόρυβο να φθάνει στην καμπίνα, ιδίως όταν ο οδηγός τον «δουλεύει» μέσα στο φάσμα της ροπής του. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση πραγματική κατανάλωση είναι 5,7 λτ./100 χλμ. με τη βοήθεια του συστήματος start/stop, η οποία πέφτει στα 5,5 λτ. κινούμενοι σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα 125 χλμ./ώρα.

Εσωτερικό: Ποιοτικό και ευρύχωρο

Το εσωτερικό του Tivoli, που το έχουμε γνωρίσει από προγενέστερες δοκιμές, αποτελείται σε πολύ μεγάλο βαθμό από σκληρά πλαστικά, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής ωστόσο, με την κορεάτικη φίρμα να παίρνει άριστα στο κομμάτι φινίρισμα και συναρμογή.

Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας δίνει ένα όμορφο αισθητικά αποτέλεσμα, με την προαιρετική οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο της δένει αρμονικά με τους κάθετους αεραγωγούς. Παράλληλα και η εργονομία του Tivoli βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, προσφέροντας γρήγορη πρόσβαση στους διακόπτες και ευκολία στη χρήση του συστήματος infotainment (έχει και ιδιαίτερα ευκρινή κάμερα οπισθοπορείας). Όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές η καλή εσωτερική διαμόρφωση και στοιχεία όπως το διπλό επίπεδο πάτωμα πίσω, και οι ρυθμιζόμενες σε κλίση πλάτες των καθισμάτων δίνουν τη δυνατότητα στο Tivoli να μεταφέρει με ιδιαίτερη άνεση 4 ενήλικες και πέμπτο με κάποιες μικρές παραχωρήσεις. Τέλος, το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει την πολύ καλή χωρητικότητα των 423 λίτρων.

Οδική συμπεριφορά: Εντός, εκτός και επί το χώμα

Το Tivoli διαθέτει καλή ποιότητα κύλισης και αντίστοιχα καλή άνεση κάτι που οφείλεται στην ανάρτησή του, η οποία είναι σχετικά μαλακή, ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου σε άσφαλτο και χώμα, με επακόλουθο όμως και τις λίγο τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος.

Οι compact διαστάσεις του Tivoli, το καθιστούν αρκετά ευέλικτο σε διαδρομές εντός πόλεως, με κύκλο στροφής στα 10,6 μέτρα ενώ και στις υψηλές ταχύτητες εκτός πόλης ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τη σταθερότητα που προσφέρει. Παράλληλα το κορεάτικο μοντέλο αποδεικνύεται ιδιαίτερο ικανό και στις light χωμάτινες διαδρομές, όπου θα κινηθεί απροβλημάτιστα και χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του.

Σε όλο αυτό συνεισφέρει το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, που έχει τη δυνατότητα επιλογής του ποσοστού υποβοήθησης σε τρία set-up (comfort, normal, sport) και είναι καλό σε πληροφόρηση και αντάξιο των προσδοκιών σε κάθε ρύθμιση. Μόνο στην επιλογή Comfort θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ελαφρύ.

Τέλος σε διαδρομές με έντονες και συνεχείς στροφές το αμάξωμα συμπεριφέρεται ουδέτερα, με την άνεση να μετριάζεται κάπως, κυρίως λόγω των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών της δοκιμής.

Η άποψή μας

+ Εμφάνιση, σχέση εξοπλισμού-τιμής, συναρμογή-φινίρισμα στο εσωτερικό
– Χρήση σκληρού πλαστικού στην καμπίνα, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Το SsangYong Tivoli με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων καταφέρνει να σταθεί επάξια απέναντι στον έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Όπλο του σε αυτή τη μάχη ο «ευρωπαϊκός» αέρας στη σχεδίασή του, η καλή ποιότητα κατασκευής, ο αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας του, καθώς και η ανταγωνιστική του τιμή, συγκριτικά με τον εξοπλισμό που διαθέτει. Παράλληλα το Tivoli γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό χάρη στην προσφορά της SsangYong με 5 χρόνια δωρεάν εγγύηση, service και οδική βοήθεια.